NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2016. december 14. 17:50 - Naturmarketing

A fiatal programozó, aki kézben tartja a világot

why-mark-zuckerberg-wants-everyone-to-read-about-the-origins-of-global-poverty.jpg

Forrás: www.businessinsider.com

Vajon ki rejtőzik a címben szereplő hangzatos név mögött?

Segítünk: a világ legfiatalabb milliárdosa, aki a középiskolai számítógépes szoftvert gondolta újra, amelyet az egyetemi évei alatt még csak a Harvard belső hálózatán használhattak, mára viszont a legelterjedtebb közösségi oldal a világon.

De hogy mit is jelent pontosan a címben elhangzott kijelentés, nézzük meg először számokban.

A Facebook 2004-es alapítása óta mára 1,8 milliárd felhasználóval rendelkezik, ami több mint a földlakók negyede. Noha csak 2009-ben vált nyereségessé, a kezdetektől kapott ajánlatokat a felvásárlására. Az első vállalat, akiknek sikerült felszállniuk a felszálló ágra, a Microsoft volt 2007-ben, 1,6%-os részesedésével valószínűleg ma is áldja azt a 2007 októberi napot, amikor a vétel megtörtént.

124452_1197689.jpg

Forrás: www.rsvlts.com

Mi magyar facebookozók több mint 5 millióan napi 86 percet töltünk az oldalon, ami kis fejszámolás után már érdekes eredményt mutat.

A számokon kívül azonban más területek is mutatják a platform hihetetlen népszerűségét, ami gyakorlatilag megkerülhetetlen online média felületté teszi.

Emellett ahogy a digitális világ a mindennapi életünkkel egybemosódik, a Facebookot gyakran használják közösségi céloktól eltérő területeken is.

Összeesküvés-elméletek kedvelőinek ajánlásával

Eltűnt személyek felkutatásában, információk gyűjtésben, ami senkit nem lep meg.

Amit kevesebben tudnak, hogy az itt begyűjtött információkat hivatalosan bizonyítékként nem használhatják fel. Titkosított adatokat azonban kérhetnek a Nagy Testvértől, amit a Facebook 30 napon belül köteles teljesíteni.

Ahogy bizonyítékként hivatalosan nem használhatóak az itt látható adatok, úgy alibiként sem, hiszen a regisztrációkor sem személyigazolvány számmal és anyakönyvi kivonattal ülünk a gép elé. Arról nem is beszélve, hogy fiókunkat bármikor fel is törhetik, így talán nem kell magyarázni az óvatosság okát.

Ami itt nálunk még csak gyerekcipőben jár, Amerikában már bevett gyakorlat a nyomozásban.

Erről tudna mesélni Sondra Arquiett pincérnő is, aki egy drogügyletbe keveredve a hatóságokkal együttműködésben egy ál Facebook-profillal jelent meg. A hamis felhasználót a DEA (Kábítószer-ellenes Hivatal) hozta létre a nő személyes adataival, aki később arra hivatkozva, hogy nem adta beleegyezését az akcióhoz perelte a kormányt ezért.

Mint minden rendszernek, a legnagyobb közösségi oldalnak is vannak hívei, akik a kapcsolati hálón keresztül jutottak előnyökhöz, és vannak kárvallotjai, akik valószínűleg átkozzák Zuckerberg művét.

Egy mondat a szabadságról

A szabad véleménynyilvánításnak mindenkor teret adó Facebook azonban elég sajátságosan ítélkezik ugyanis a törvényeit megszegő felett.

„Közösségi Alapelvek” a hivatkozási alap, ami szerint először tiltanak, aztán törölnek, ami igen fájdalmas lehet egy évek alatt felépített komolyabb kedvelői bázissal rendelkező profilnak.

A szabályok mindenki számára hozzáférhetőek, ezek betartása elvileg megóvhat az ilyen váratlan deus ex machina beavatkozásoktól. Azonban ha nem lépjük át ezeket az – egyébként ésszerűen megalkotott – alapelveket, akkor is elég lehet egy feljelentés ellenlábasunktól, hogy a Facebook komolyabb utánajárás és nyomozás nélkül így tegyen.

the-beginning-of-a-beautiful-friendship-casablanca-facebook.jpg

Forrás: szurrealiti.blog.hu

Több tízezres követői bázisú oldalak jártak már így kis hazánkban. Ami pedig további kérdéseket vet fel, hogy a törlés után újra létrehozott oldal miért jut elődje szomorú sorsára?

Az írásunk elején ismertetett számok tükrében kicsi az esély arra, hogy a Facebook gondolatrendőrsége figyeli árgus szemmel, mi történik az egyes oldalakkal a törlés után. Létrehoznak-e rövid időn belül hasonló nevű, profilú felhasználót, és ha igen, az tevékenységében sérti-e a felhasználási feltételeket.

Nem döntéshozó szerv, mégis bíráskodik, a megoldást pedig a panaszos felekre hárítja át.

Szólásszabadság van tehát, következmények is. Szakmai tanácsunk zárójelesen csak annyi, hogy gyűjtsük a feliratkozókat a saját weboldalunkon, mert ahogy a megszerzett tudást sem veheti el tőlünk senki, úgy az összegyűjtött e-mail listánkat sem ;)

Bárhonnan is nézzük, ma már az információ a legnagyobb érték. Valószínűleg maga Mark Zuckerberg sem gondolta kollégiumi szobájában programozva a vicc kedvéért, hogy ekkorára nő és ilyen meghatározó lesz majd az általa létrehozott gépezet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3112048063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu
süti beállítások módosítása