Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2016. november 28. 23:23 - Naturmarketing

A nagy Black Friday átverés

shopping-1761237_960_720.jpg

Ha épp most izgatottan bontogatod a Black Friday alkalmából megrendelt, frissen kézhez vett csomagodat, arra kérünk ne olvass tovább!

Nem célunk senki örömét sem elrontani, hiszen ha tudjuk is, hogy nem a Jézuska hozza a karácsonyi ajándékokat, mégis igyekszünk megőrizni a varázst.

Ahogy már a címből kiderül, ez az írás ugyanis nem a hihetetlen akciókról és nagy fogásokról szól majd….

Egy kis előzmény.

November 25-én pénteken immár második alkalommal Magyarország is csatlakozott az Amerikában olyan népszerű hagyományokhoz, amit hazájában hagyományosan a Hálaadást követő pénteken tartanak.

image.jpg

Forrás: hvg.hu

Ingyen szállítás, vagy akár 90%-os akciók, ellenállhatatlan ígéretek minden boltkóros, vagy tudatos fogyasztó számára. Ráadásul karácsony előtt alig egy hónappal még befektetésnek is jó ötletnek tűnik megvenni az ajándékokat töredék áron.

Ha pedig nem végeztünk volna a pénteki shoppingolással a figyelmes boltok kitolták az akciót egy Cyber Monday-jel, hogy véletlenül se kelljen aggódnunk, mire költsük a megmaradt pénzünket a hónap utolsó napjaiban.

Nem az ésszerűtlen költekezés filozófiai kérdéseit, vagy pszichológiai hátterét akarjuk most vizsgálni, noha megérne egy külön történetet, hogyan jutottunk idáig. Szólunk inkább azokhoz, akik tudatos vásárlóként a maguk vagy a családtagjaik számára valóban hasznos és szükséges kütyüket, ruhákat, könyveket, bútorokat szereznék be igencsak nyomott áron.

A leggyakoribb fogás, amit a boltok alkalmaznak, hogy az adott termék árát megnövelik, majd az akciós napon a látványosan csábító százalékkal csökkentik, így valójában az eredeti, vagy ahhoz közeli összeget hagyunk ott a „kedvezményes” szerzeményünkért.

Előfordult már olyan is az egyik legnagyobb hazai fast fashion áruház webshopján, hogy valamilyen hiba miatt nevetségesen alacsony áron, például 30-40 forintos pulóverekkel, és hasonló árkategóriájú egyéb ruhaneműkkel pakolhatta tele a kosarát a szemfüles vásárló. Elegánsan és hatékonyan kezelték a tévedésüket, a visszaigazolt rendeléseket törölték, majd nagylelkűen felajánlottak egy 15%-os kedvezményt kárpótlásul.

people-1209860_960_720.jpg

Egy másik érdekesség az egyik főképp elektronikai cikkeket árusító oldaltól, hogy a hét órakor megnyitó akciós termékekből hét óra egy perckor már kifogytak, és egyetlen vásárlót sem tudtak kiszolgálni. Itt ugyan nem derült ki, hogy valóban a nagy érdeklődés az ok, vagy inkább az áruház dolgozóinak helyzeti előnye a készletek rohamos fogyatkozásának. Gyanítjuk, hogy a beharangozott hatalmas kedvezmények a legnépszerűbb termékekre csak igen korlátozott készletre voltak érvényesek. Ami biztos, hogy az elégedetten távozóknál lényegesen több a csalódottak száma.

A konkurencia sem úszta meg kiábrándult vásárlókból. Szintén elektronikai cikkek frontján történt meg az eset, hogy az akciós áron megrendelt termék kosárba került, majd a visszaigazoló e-mailben már egy többszörös ár szerepelt az eredetihez képest.  A jól ismert „megnövekedett válaszadási idő” miatt csak másnap érkezett az üzenet, melynek lényege annyi volt, hogy eszi nem eszi, nem kap mást. Vagyis vagy viszed a magasabb áron a cuccot, vagy így jártál.

A technikai malőrök, mint például a megrendelt árut a kereskedő nem is forgalmazza (pontosabban soha nem is forgalmazta J, a bankkártyás fizetés problémája (érvénytelen kereskedői azonosító okán) az ártalmatlanabbak közül valók, hiszen legrosszabb esetben nem ott és akkor, nem azon az áron szerezzük be kiszemeltünket, ahogy elképzeltük. Óvatosnak kell lennünk viszont a nagy népszerűséget meglovagoló átverős oldalakkal, amik célja kizárólag az adataink megszerzése. A vírushordozó csatolt fájlok, és a figyelmeztetések a fiókunkban történt tranzakciókról, mellyel a belépési adataink megadását kérik, szintén komolyabb károkat okozhatnak virtuális pénztárcánkban.

pexels-photo_2.jpg

És hogy miért csak a webáruházak kínálatában turkáltunk eddig? Hazánkban még nincs akkora hagyománya a tömegverekedésnek, de az itteni hozzáállásra jó példa az egyik diszkont áruház születésnapi akciója 2009-ben. Az üzletlánc ugyanis a 13. évfordulója alkalmából egy órán át a megnyitáskori áron adta a sajtot. A háromszáz sorban álló ember a hosszas várakozás után értesült csak a hírről: 120 darab sajttal készült az áruház a nagy napra. Az esemény a Sajtláz néven került be a történelemkönyvekbe. 

Persze nem véletlen az sem, hogy a legnagyobb cégek kapják a hideget-meleget, hiszen az ő akcióikat várja legtöbbünk, így egy esetleges negatív élmény gyakrabban történik náluk, mint a kevésbé kurrens márkáknál. Ha pedig figyelembe vesszük az ilyenkor rohamosan megnövekedő érdeklődést és forgalmat, talán érthető és megbocsátható dolog a felkészületlenség, ami egy átlagos hétköznapon könnyedén kezelhető, és nem hagy rossz szájízt egyik félben sem.

Te vásároltál a Black Friday során? Hogy jártál?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6412007748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu