Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2016. december 30. 14:43 - Naturmarketing

A siker titka: legyen egy garázsod!

141008_tech_hpgarage_jpg_crop_original-original.jpg

Fotó: slate.com

Az év végéhez közeledve mindenki megáll egy kicsit. Összegzünk, elhatározunk, fogadkozunk, célokat tűzünk ki.

Érdemes ilyenkor inspirálódni, minden új kezdet számtalan lehetőséget ad ugyanis a kezünkbe, amit megragadhatunk, és ezáltal sikeresebbé válhatunk.

Ehhez szeretnénk mi is hozzájárulni világcégek motiváló történetével, akik anno egy garázsban tervezgetve pontosan ezt tették, a nevük pedig ma már történelem.

Apple

A legdivatosabb „garázsból indult” vállalat, ami csúcskategóriás termékei mellett egy életstílust, szemléletet is adott és talán a mai napig ad a világnak.

„Stay Hungry Stay Foolish” vagyis „Maradj éhes, maradj bolond” hangzik az egykori Apple vezér, Steve Jobs szájából az elhíresült stanfordi beszédében.

Mindent meg is tett ennek érdekében, barátjával, Steve Wozniakkal indított első vállalkozása ugyanis nem egy meglévő igény kielégítésére, piaci rés betöltésére jött létre, komoly üzleti tervvel megtámogatva, hiszen személyi számítógépet akkoriban még a nagy vetélytárs, az IBM sem gyártott.

Az Apple I az első személyi számítógép, amelyhez már lehetett monitort és billentyűzetet csatlakoztatni.

Sikere magával vonta egy jó szemű befektető, Mike Markkula figyelmét, aki ezek után komolyabb összeget fektetett a két fiú további terveibe.

Innen egyenes út vezette Jobst a Xeroxhoz, ahol az akkoriban még máshol nem használt grafikus felület licencét Apple részvényekért megvásárolva született meg a Lisa és a világhódító Macintosh.

A Microsofttal való folyamatos háborúk sem állíthatták meg az Apple-t törésekkel teli, ennek ellenére irigylésre méltó pályáján. A sikerük záloga vitathatatlanul Steve Jobs váteszi képességeivel és bátor kísérletezéseivel magyarázható.

jobsgarage_cf011928_web.jpg

Fotó: instartupland.com

Hewlett-Packard

Szintén Palo Altóban járunk, azonban néhány évtizeddel korábban, egészen pontosan 1939-ben.

A képlet itt is egyszerű: egy garázs és két barát, Bill Hewlett és Dave Packard villamosmérnökök, akik álmodtak egy nagyot. Az álomból pedig megszületett a HP200A precíziós audio oszcillátor.

Nem álltak meg itt azonban, a ’80-as évekre világszinten ismertté váltak az informatika területén, a folyamatos újításaiknak köszönhetően máig dobogós helyen szerepelnek a PC-k és nyomtatók világában.

Érdekesség még, hogy a vállalat első nagyobb volumenű megbízását a Walt Disney-től kapta (aki egyébként szintén egy hasonló garázsból indult), illetve hogy a II. világháború elektronika igénye virágoztatta fel igazán a HP-t.

Sokan vitatkoznak ugyan a megállapítással, de garázsukon a mai napig látható egy kis tábla, rajta a felirattal: "Szilícium-völgy szülőhelye".

6-8-600x452.jpg

Fotó: topito.com

Google

Lerry Page és Sergey Brin a híres Stanfordi Egyetemen találkoztak össze, és rendszeres vitáik tárgya a releváns információk kiszűrése volt az átláthatatlan adathalmazokból.

Ami pedig ezután történt, jó példa arra, amikor egy problémára konstruktív megoldást talál két alkotó elme.

BlackRub nevű keresőmotort egy stanfordi projekt keretében készítették el, matematikai képletekkel leírható kapcsolatrendszert vizsgáltak a weboldalak között. A BlackRub elnevezés egyébként az oldalra mutató linkek alapján határozta meg a weboldalak sorrendjét.

1997-ban keresztelték át beszédes nevére, mely a tíz századik hatványából ered és a weben található információk elképesztő számára utal.

Nem sokat kell már várni arra, hogy a jól ismert Palo Altóba költözzön a cég, amely keresési pontosságával és gyorsaságával nagy riválisát, a Yahoo-t is háttérbe szorította.

A fejlődésük továbbra is töretlen, az AdWords az online hirdetési rendszerekben aknázza ki a lehetőségeket vállalkozások számára is.

http-_2f_2fmashable_com_2fwp-content_2fgallery_2fgoogle-garage_2fgoogle-garage-1.jpg

Fotó: mashable.com

Amazon

 

Az internet rohamos fejlődése kellett ahhoz, hogy az üzleti élet, a hagyományos piacok áttevődjenek erre az új színtérre.

Jókor volt szemfüles Jeff Bezos is, aki meglátta ezt a tendenciát, és akkoriban még újító módon azonnal reagált is rá.

Eredetileg online könyvesboltként indult az Amazon 1994-ben, amivel letette a névjegyét az asztalra, és mára világszerte az online kereskedelem szinonimájává vált, a vevőorientált cégpolitika.

Maximalizálják az ügyfelektől befutó információk felhasználását, és szó szerint lesik a vevők igényeit. Az online eladással foglalkozó vállalkozásoknak tanítani lehetne az Amazon mentalitását és működését, hiszen nem a reklámbüdzsé nagyságától függ az, hogy a vásárló minden percben nyomon tudja követni a vásárolt könyvet. Ahogyan az sem, hogy a kereséseknek megfelelően ajánlatot is kapnak az őket érdeklő témában megjelent újdonságokról.

A régi idők kereskedői mentalitása úgy tűnik még most is a siker záloga lehet, legalábbis ezt bizonyítja a seattle-i garázsból indult világcég sikere is.

A választék, a kényelem és az ár szentháromságával pedig az sem állította és állítja meg őket, hogy  nincs fizikai boltjuk.

amazon-1.jpg

Fotó: f-webs.com 

Mi ebből a tanulság? Ha van egy garázsod, egy jó barátod és egy nagy ötleted, már érdemes tovább gondolkodni.

Komolyabbra fordítva a szót, ha elhivatottság, kitartás, lelkesedés társul a tervedhez hétköznapi tervekből is születhetnek meglepő sikerek, csak higgyünk benne.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2312083767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu