NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2017. január 20. 21:18 - Naturmarketing

A 10 legkreatívabb logó, amit valaha láttál

pexels-photo-230659.jpeg

Nehéz dolga van annak, aki a logókról szeretne újat mutatni, mert Dunát lehet rekeszteni az összeállításokkal, ahol az a néhány – valóban zseniális – embléma szerepel, amiket az egész világ ismer.

Nincs könnyű dolga azoknak a grafikusoknak sem, akik egy vállalat cégérét hivatottak elkészíteni, mert egy igazán jó logóhoz nem elég a szépérzék. Kell hozzá egy csipet kreativitás, egy kávéskanál alkotói szabadság, és ha ezt nyakon öntjük egy kevés humorral is, akkor valóban halhatatlanná válhat a jelkép.

Olyan érdekességeket szedtünk össze, amelyeket talán még nem tudtál a leghíresebb logókról, és néhány olyan márkajelzést is, amik kevésbé közismert cégekhez tartoznak, szerintünk mégis zseniálisak.

1. Címer a címerben.

A Toblerone Matterhorn hegyet tartalmazó emblémáját mindenki ismeri, azt azonban már kevesebben tudják, hogy a medve eredetileg a csokoládé szülővárosának, Bern-nek, a „Medvék városának” a jelképében szerepel. Nem csak itt jelenik meg a város neve: a márka betűiből is kirakható a Bern név.

1000px-wappen_bern_matt_svg.pngabyy6d2_700b.jpg

 

Fotó: 9Gag.com

 2. Szerencsés véletlen.

A Milwaukee Brewers baseball csapata szerencsés volt a névválasztásnál, a logójuk alkotója pedig szabadjára engedte a fantáziáját, amikor meglátta a lehetőséget a névben. Tom Meindel egyetemi hallgató egy pályázat során került ki győztesként munkájával több mint 2000 jelentkező közül, amin nem csodálkozunk.

brewerslogo.png

Fotó: cbssports.com 

3. Egy rejtett tartalom nem tartalom.

Az NBC televízió legalábbis nem fukarkodott az információval a címerében. A páva sokszínűségét nem kell magyaráznunk, színes tartalom és műsor, amit magukénak vallanak. A hat farktoll sem véletlen műve: a logó készítésekor hat divízió tartozott a vállalathoz. És hogy még a cégük filozófiáját sem bízzák a fantáziánkra, bizonyítja a páva jobbra fordított feje, ami a jövőbe tekintést szimbolizálja.

nbc_2014_ident_svg.png

Fotó: en.wikipedia.org 

4. Határozott irányok.

A Northwest Airlines legalábbis ezt egyértelműen kommunikálja ezt.  Az iránytűbe nemcsak a N és W betűket szorították bele, hanem arra is figyeltek, hogy a tájolás északnyugatra (northwest) mutasson.

northwest_airlines_logo_2557.gif

Fotó: goodlogo.com 

5. A légitársaságoknál az alkotókedv is szárnyal.

Legalábbis erre következtetünk a City Direct címeréből, ahol kitűnő érzékkel használta az alkotó a negatív tér eszközét, és a repülő alakzattal egy kalap alatt kirajzolta a cég monogramját is.

 78efc2d3976f9e13e3f2f3ad83dc8b16.pngFotó: logopond.com 

6. Bárhonnan nézheted.

A több irányból olvasható grafikai alakzatokat hívják ambigrammának. A Sun Microsystems esetében a betűk is segítették a motívum kiagyalását, ami semmivel sem csökkenti a Stanfordi Egyetem professzorának, Vaughan Pratt-nek az érdemét aki megálmodta a ma is gyakran emlegetett jelképet.

c2ce1ad6418053d2796e36a1c09d412d.jpg

Fotó: Pinterest

7. Az alkotói szabadság megnyilvánulása.

Legalábbis ez az első gondolatunk a Body Wisdom logóját meglátva. Egy exkluzív masszázzsal, egészséges életmóddal foglalkozó cég talán a lista legötletesebb és legeredetibb emblémáját választotta kifejezésül szolgáltatásának. A masszírozó kezek és a bölcsességet jelképező bagoly egybeolvasztása nem sokunknak jutott volna eszébe.

bodywisdom.jpg

Fotó: peachpit.com 

8. Az alma nem esik messze a fájától.

Vagyis a logó a cégétől. Legalábbis szerintünk ilyen az, amikor egy vállalat nem tudja megtagadni önmagát – szerencsénkre. Az Eighty 20 nevű tanácsadó cégre az, akik büszkén vállalják: ők bizony kockák.

A címerükben megjelenő sötétebb kockák az 1-est, a világosak a 0-t jelentik, így a felső sor 1010000-at vagyis nyolcvanat, az alsó pedig 0010100-at, azaz 20-at ad ki.

8020.jpg Fotó: branderbull.com

 9. A jó bornak is kell a cégér.

Ha a márkanevet nem is ismernénk, az ED vagyis Elettro Domestici nevű olasz elektronikai cég minden mellébeszélés nélkül egyértelművé teszi, hogy mivel foglalkozik. Egy sokat ismételt közhely jut róla eszünkbe: Az egyszerűség a végső kifinomultság. Gianni Bortolotti munkája.

ed.jpg

Fotó: blog.logodesignguru.com 

10. Egy kép többet mond ezer szónál.

Igen van olyan eset, amikor minden magyarázat felesleges.

393698cb11e17487c5bf4b7db5114b34.pngFotó: logopond.com 

+1. Csak mert a listából kihagyhatatlan.

A Budapesti Építészeti Központ méltó helyet kap a világranglistán, labirintust mintázó betűire ugyanis építészeinkkel együtt büszkék lehetünk, méltó versenytársa bármelyik sokat emlegetett világcég márkajelzésének.

fuga.jpg

Fotó: jammer.hu

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8912141781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

háténimmár 2017.07.24. 10:41:43

van köztük pár figyelemreméltó, de miért kell a teátrális "amit valaha láttál" dolog, azt nem értem. Túl sok a versenyző egy ilyen kijelentéshez, tedd kedves poszter E/1-be és akkor még én sem kötök bele.
NaturMarketing.hu
süti beállítások módosítása