Nehéz dolga van annak, aki a logókról szeretne újat mutatni, mert Dunát lehet rekeszteni az összeállításokkal, ahol az a néhány – valóban zseniális – embléma szerepel, amiket az egész világ ismer.
Nincs könnyű dolga azoknak a grafikusoknak sem, akik egy vállalat cégérét hivatottak elkészíteni, mert egy igazán jó logóhoz nem elég a szépérzék. Kell hozzá egy csipet kreativitás, egy kávéskanál alkotói szabadság, és ha ezt nyakon öntjük egy kevés humorral is, akkor valóban halhatatlanná válhat a jelkép.
Olyan érdekességeket szedtünk össze, amelyeket talán még nem tudtál a leghíresebb logókról, és néhány olyan márkajelzést is, amik kevésbé közismert cégekhez tartoznak, szerintünk mégis zseniálisak.
1. Címer a címerben.
A Toblerone Matterhorn hegyet tartalmazó emblémáját mindenki ismeri, azt azonban már kevesebben tudják, hogy a medve eredetileg a csokoládé szülővárosának, Bern-nek, a „Medvék városának” a jelképében szerepel. Nem csak itt jelenik meg a város neve: a márka betűiből is kirakható a Bern név.
Fotó: 9Gag.com
2. Szerencsés véletlen.
A Milwaukee Brewers baseball csapata szerencsés volt a névválasztásnál, a logójuk alkotója pedig szabadjára engedte a fantáziáját, amikor meglátta a lehetőséget a névben. Tom Meindel egyetemi hallgató egy pályázat során került ki győztesként munkájával több mint 2000 jelentkező közül, amin nem csodálkozunk.
Fotó: cbssports.com
3. Egy rejtett tartalom nem tartalom.
Az NBC televízió legalábbis nem fukarkodott az információval a címerében. A páva sokszínűségét nem kell magyaráznunk, színes tartalom és műsor, amit magukénak vallanak. A hat farktoll sem véletlen műve: a logó készítésekor hat divízió tartozott a vállalathoz. És hogy még a cégük filozófiáját sem bízzák a fantáziánkra, bizonyítja a páva jobbra fordított feje, ami a jövőbe tekintést szimbolizálja.
Fotó: en.wikipedia.org
4. Határozott irányok.
A Northwest Airlines legalábbis ezt egyértelműen kommunikálja ezt. Az iránytűbe nemcsak a N és W betűket szorították bele, hanem arra is figyeltek, hogy a tájolás északnyugatra (northwest) mutasson.
Fotó: goodlogo.com
5. A légitársaságoknál az alkotókedv is szárnyal.
Legalábbis erre következtetünk a City Direct címeréből, ahol kitűnő érzékkel használta az alkotó a negatív tér eszközét, és a repülő alakzattal egy kalap alatt kirajzolta a cég monogramját is.
Fotó: logopond.com
6. Bárhonnan nézheted.
A több irányból olvasható grafikai alakzatokat hívják ambigrammának. A Sun Microsystems esetében a betűk is segítették a motívum kiagyalását, ami semmivel sem csökkenti a Stanfordi Egyetem professzorának, Vaughan Pratt-nek az érdemét aki megálmodta a ma is gyakran emlegetett jelképet.
Fotó: Pinterest
7. Az alkotói szabadság megnyilvánulása.
Legalábbis ez az első gondolatunk a Body Wisdom logóját meglátva. Egy exkluzív masszázzsal, egészséges életmóddal foglalkozó cég talán a lista legötletesebb és legeredetibb emblémáját választotta kifejezésül szolgáltatásának. A masszírozó kezek és a bölcsességet jelképező bagoly egybeolvasztása nem sokunknak jutott volna eszébe.
Fotó: peachpit.com
8. Az alma nem esik messze a fájától.
Vagyis a logó a cégétől. Legalábbis szerintünk ilyen az, amikor egy vállalat nem tudja megtagadni önmagát – szerencsénkre. Az Eighty 20 nevű tanácsadó cégre az, akik büszkén vállalják: ők bizony kockák.
A címerükben megjelenő sötétebb kockák az 1-est, a világosak a 0-t jelentik, így a felső sor 1010000-at vagyis nyolcvanat, az alsó pedig 0010100-at, azaz 20-at ad ki.
Fotó: branderbull.com
9. A jó bornak is kell a cégér.
Ha a márkanevet nem is ismernénk, az ED vagyis Elettro Domestici nevű olasz elektronikai cég minden mellébeszélés nélkül egyértelművé teszi, hogy mivel foglalkozik. Egy sokat ismételt közhely jut róla eszünkbe: Az egyszerűség a végső kifinomultság. Gianni Bortolotti munkája.
Fotó: blog.logodesignguru.com
10. Egy kép többet mond ezer szónál.
Igen van olyan eset, amikor minden magyarázat felesleges.
Fotó: logopond.com
+1. Csak mert a listából kihagyhatatlan.
A Budapesti Építészeti Központ méltó helyet kap a világranglistán, labirintust mintázó betűire ugyanis építészeinkkel együtt büszkék lehetünk, méltó versenytársa bármelyik sokat emlegetett világcég márkajelzésének.
Fotó: jammer.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
háténimmár 2017.07.24. 10:41:43