Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2017. május 09. 12:53 - Naturmarketing

Vírusként terjeszkedő üzleti Facebook oldal

25963.jpg

A Facebook oldal kezelése ma már külön terület a marketingen belül, annyira megkerülhetetlenné vált a legnépszerűbb közösségi oldal.

Amelyik cég nincs fenn a Facebookon, az nem is létezik, szinte a leggyakrabban hallott mondás.

Hogyha pedig megkerülni nem tudjuk, csináljuk nagyon jól, így kiemelkedünk majd a konkurensek közül.

Milyen egy jól felépített közösségi csatorna? Melyek azok a vállalkozások, akiknek a posztjait örömmel nézegetjük, olvasgatjuk, ahelyett, hogy idegesen továbbgörgetnénk, hogy ne rabolják az időnket a felesleges információkkal.

woman-2099466_960_720.jpg

Célközönség

Először is nekünk szól. Mi vagyunk a célközönsége, számunkra fontos, érdekes tartalmak jelennek meg rajta, problémáinkra kínál megoldást.

Megfordítva a dolgot, a célcsoportunk pontos meghatározása a siker egyik záloga. Nem feltétlenül az a fontos, hogy kiugróan magas oldalkedvelő számot produkáljon oldalunk, hiszen ha „összevásárolunk” egy igen vegyes közönséget, a tartalmunk iránt érdektelen embereknek fogunk posztolni és a fizetett hirdetésekkel is feleslegesen bombázzuk majd őket.

Határozzuk meg a kezdet kezdetén a célcsoportunkat és hogy mi lesz az üzleti Facebook oldalunk elsődleges célja. Közösséget szeretnénk építeni? Kapcsolatot tartani vásárlóinkkal, ügyfeleinkkel? A márkaismertséget szeretnénk növelni? Esetleg weboldalunk forgalmát szeretnénk innen is megerősíteni?

Ez csak néhány példa a számtalan lehetőség közül, amikre használhatjuk a közösségi felületet, ha tudjuk, mi az irány.

mobile-phone-1875813_960_720.jpg

Tartalom

Miután meghatároztuk célcsoportunkat, ismerjük meg őket, tapasztaljuk ki, mely tartalmakra érkezik gyakrabban interakció, ez a hirdetések kiírásánál is érdekes lesz. Hiába költünk sokat ugyanis, ha nem tudjuk felkelteni a figyelmet. Alapszabályként a 80/20-as arányt szokták javasolni, tehát 80%-ban hasznos, érdekes és szórakoztató tartalmat tegyünk közzé, ami témájában kapcsolódik a miénkhez, 20%-ban pedig a termékeinkről, szolgáltatásainkról szóló információkat.

Az Insight nevű eszköz segítségedre lesz ebben: http://www.socialmediaexaminer.com/facebook-marketing-facebook-insights/. Arra is használhatod, hogy a Facebook folyamatosan változó rendszerét naprakészen nyomon kövesd.

Megjelenés

A tartalom és megjelenés olyan tényezők, amiket bármely témában lehet jól és rosszul csinálni. Nézzük egy odalátogató szemével az oldalt! A borító- és profilkép rögtön elárulja, milyen tevékenységről, milyen termékekről van itt szó? Letisztult, szép ugyanakkor informatív?

Néhány szám, ami segít: a borítókép mérete 851x315 px, és 20%-nál kevesebb szöveget kell tartalmaznia, ezért próbáljunk meg inkább a képi világgal kommunikálni.  A profilkép 180x180 px nagyságú legyen. Tanácsként elmondható, hogy a borítóképet szezononként, egy-egy nagyobb lélegzetvételű kampányunk előtt változtassuk, a profilképünk viszont „égjen be” látogatóinknak, legyen állandó.

A Névjegyed kitöltésével röviden – 155 karakterben - és lényegre törően fogalmazd meg, ki vagy és mi a tevékenységed.

michelangelo-71282_960_720.jpg

Kommunikáció

Röviden fogalmazzuk meg mondandónkat, hiszen ha litániát írunk, kevesen kattintanak le, hogy végigolvassák. Kérdezzünk a végén vagy szólítsuk fel látogatóinkat bátran például így: Kattints!, Tudj meg többet! Oszd meg, ha tetszik!

Minél nagyobb interakció érkezik ugyanis bejegyzésünkre, annál többeknek mutatja meg organikusan a Facebook. Válaszoljunk is a hozzászólásokra, privát üzenetekre, ezzel személyesebbé tesszük a kapcsolatot.

A bejegyzéseinket ne a mi munkaidőnkhöz igazítsuk, sokan nap végén hazaérve nézik át az üzenőfalukat, így az időpont megválasztása is szempont abban, hány kedvelőnkhöz jut el tartalmunk.

Ingyenes lehetőségek

Apropó Facebook. A nap mint nap keletkező információhalmazt természetesen algoritmusok kezelik, ezt itt EdgeRank-nak hívják. Sajnos a statisztikák azt mutatják, hogy posztjaidat a közösséged mindössze 16%-a látja csak.

Több tényező befolyásolja ezt a számot, ami lényeges, hogy a felhasználó milyen gyakran lép kapcsolatba az oldallal. Az is számít, mennyit foglalkozik vele, milyen tevékenységei vannak. Rendszeresen hozzászól a bejegyzésekhez? Akkor ő biztosan gyakrabban találkozik majd velük.

A rendszeres posztolásra több okból is figyeljünk, egyrészt a frisseknek van mindig nagyobb értéke az EdgeRank szerint, másrészt az elköteleződést növeled, ha rendszeresen kommunikálsz. A ló túloldalára se ess át, tapasztald ki, mi az a gyakoriság, amit szeret a közösséged.

Használd ki a platform adta lehetőségeket! Legyen egyedi URL-ed, hozz létre eseményeket, ajánlatokat, időzítsd a posztokat, állíts be mérföldköveket. Ismerd meg és használd profin a felkínált ingyenes eszközöket! A Súgó (https://www.facebook.com/help/pages) segítségedre lesz, ha valami nem egyértelmű, a felhasználás feltételeket (https://www.facebook.com/policies) pedig szerencsés ha ismered, így elkerülheted a büntetéseket.

A magánszemélyeknek profiljuk van, a vállalkozásoknak oldaluk, a csoportok pedig egy közös érdeklődési körbe tartozó felhasználókat tömörítenek. Profilod csak egy lehet, az oldal létrehozásához nincs szükséged személyes profilra, bármennyit létrehozhatsz és rajongóid számában sincs megkötés, ráadásul a keresőmotorok is indexelik őket. Ha pedig csoportod is van, ahol összegyűjtöd a témád iránt érdeklődőket, elkötelezett közösséget építhetsz.

hands-woman-laptop-notebook.jpg

Fizetett lehetőségek

A fizetett hirdetések legegyszerűbb és gazdaságtalanabb módja a bejegyzés kiemelése. Itt is elmondható, hogy minél jobban ismerjük a hirdetéskezelőt, annál hatékonyabb, sikeresebb kampányokat tudunk indítani, melyek több célt szolgálhatnak.

Növelhetjük oldalkedvelőink táborát, ez különösen egy friss oldal számára hasznos, amikor még kevesen tudnak a létezéséről. Az aktivitás növelésével eseményeinket, ajánlatainkat tehetjük népszerűbbé. Gyűjthetünk feliratkozókat is, akiket aztán hírlevélben is elérhetünk, így a befektetésünk hosszú távra szól. Fordítva is használhatjuk ezt az eszközt, ha a hírlevél feliratkozóinknak szeretnénk hirdetni Facebookon keresztül, arra is van lehetőség. Termékeinket, szolgáltatásainkat promotálnánk? Ezt könnyen megtehetjük az oldalunkra mutató linkkel.

A hirdetéseinknél a pontos célzás, a kampányok folyamatos monitorozása és szükség szerint a beállítások monitorozása nagy feladat, mégis sokak szerint a legolcsóbb hirdetési forma, így érdemes vele foglalkoznunk akár olyan formában, hogy szakemberre bízzuk kampányaink kezelését.

Analitikai eszközök

Talán a leglényegesebb momentum, hogy az oldalunkon való tevékenységeink eredményét számszerűen lássuk. Így egyértelmű, milyen irányba menjünk tovább és min érdemes változtatnunk.

A korábban már említett Insight mellett a Post Expert és a Pages lehetnek a szövetségeseid, amiket az oldaladhoz beállítva megtudhatod, mire érdemes használnod az oldalt, illetve az eddigi tevékenységeid sikerét is mérheted. A Shoork szintén egy sokak által ajánlott elemző eszköz.

A Social Media Examiner 6 pedig más közösségi felületeknél (pl. Twitter, LinkedIn) is használható, elsősorban az új funkciókat mutatja meg, és a fejlesztés irányairól tudhatunk meg itt friss információkat.

 

Sikeres közösségi jelenlétet kívánunk!

Naturmarketing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr912492901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu