Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2017. május 25. 15:46 - Naturmarketing

Lájkot minden áron!

hand.jpg

Ki ne ismerné a jelenséget egy-egy mindenre elszánt exhibicionista ismerőse révén, hogy különböző provokatív/figyelemfelkeltő/irigyelni való bejegyzéssel szereznek maguknak kétes értékű ismertséget a közösségi oldalon.

A cégek sincsenek ezzel másként, egyesek a lelküket eladnák az ördögnek egy szépen hangzó több százezresre duzzasztott profilért.

Stratégiák pedig mindig voltak és lesznek, hogy ezt az igényt kielégítsék, ezekből pedig szemezgettünk és bemutatjuk a szerintünk legérdekesebbeket.

A minden rekordot megdöntő sikerű „Mi az indián neved?” alkalmazás 2011-ben söpört végig a közösségi oldalon. Kellett hozzá egy ötlet, az alkalmazás leprogramozása, amit az Extreme Silver házon belül oldott meg. Ezután az önálló életre kelt és vírusszerűen terjedt a profilokon.

Mindenki tudni akarta, hogy mi az indián neve, és ha megtudta, az már az üzenőfalára is felkerült az ismerőseit is „megfertőzve” ezzel.

Az Extreme Silver, ahogy a nevéből is kiderülhetett egy ékszereket forgalmazó webáruház, aki a kreatív akciónak köszönhetően néhány nap leforgása alatt hatalmas közösségre tett szert.

mi_az_indian_neved.jpg

Fotó: blog.hu

A mára már feledésbe merül Lájkold.hu Facebook oldal tulajdonosa  is hasonló taktikáról számolt be, a „Milyen autó illik hozzád?” alkalmazásról. Az élményt itt az színesítette, hogy az autó hangját is hallhattuk a végeredmény mellett. Egy hét leforgása alatt félmillióan kedvelték az oldalt. Természetesen a népszerűséghez további játékok is hozzájárultak, mint „Tudd meg, melyik görög isten vagy!„  vagy a „Kérj egy vizsgatippet!”. Ez utóbbi az érettségihez közeledve lett egyre kedveltebb.

Persze az alkalmazások is tovább finomodtak az idővel, ezután jött a lájkzárók kora.

Az oldal kedveléséért cserébe kaphattunk értékes tudásanyagot, kedvezményt, vagy nyereményjátékban vehettünk részt.

A lájkzáró alkalmazásokra természetesen válaszként érkeztek a különböző lájktörő oldalak is, amiket a szemfülesek igénybe is vettek, hogy kibújjanak a kötelezettség alól.

A kérdés itt is ugyanaz, mint a korábbi példában: érdemes-e ilyen áron kicsikarni oldalunk követését? Olyan ez, mint a házaló ügynökök esete, amikor a csapdába esett emberek csak azért vásároltak, hogy megszabaduljanak végre a nekik „segíteni akaró” jóembertől.

Ma már egy szabályosan működő Facebook oldalon nem találkozunk velük, mert 2014 óta tilos a használatuk. Nem tilos viszont az, hogy megkérjük az előbbi előnyökre pályázó érdeklődőket oldalunk kedvelésére, de nem szabhatjuk előfeltételként.  

red-card-cu.jpg

Fotó: viralpirate.com

És mi a jelenben alkalmazott legsikeresebb stratégia?

Mozifilmek élő vetítésével igyekeznek növelni rajongótáborukat egyes oldalak. Mivel azt már tudjuk, hogy a tévénézés az idősebb korosztály „sportja”, a fiatalok a közösségi oldalak előtt vannak, ezért ott érdemes megcélozni őket egy népszerűbb filmmel, amit akár nemrégiben vetítettek a mozikban. A Zsivány egyesre például 1300-an voltak kíváncsiak egy időben, miközben kommentben szavazhattak arról, hogy mi legyen a következő film.

Hogy sérti-e a Facebook szabályzatát ez a működés? Nos, egy élő közvetítés, mely a vége után törlődik nem sok lehetőséget hagy a közösségi oldal adminisztrátorainak.

Nem marad utána más, mint egy nagy rövid idő alatt felduzzasztott 10-20 ezres bázis, akik mind lájkolták az oldalt, nehogy lemaradjanak a következő „vetítésről”.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi célja lehet ezzel bárkinek is, hiszen nincs mögötte tevékenység. Egy szépen hangzó tízezres közönségre már fel is húznak egy vagy több weboldalt, melyet megtöltenek egyéb tartalmakkal, például bulvárral, viccekkel, amelyek egy régi, de üres Facebook oldalra mutatnak.  Miután ilyen módon „kiégették” a Facebook oldalt, eladják.

Hogy a véletlenszerűen összeszedett rajongókkal mit kezd az új tulajdonosa, azt nem tudjuk, egy biztos, a lájkvadászok jól járnak belőle.

font-533232_960_720.jpg

Laikusként megtévesztő lehet egy néhány nap alatt felépített rajongótábor szembeállítva az évek alatt gyűjtött pár ezer oldalkedvelővel, de ahogy sok más területen itt is igaz a közhely: jó munkához idő kell.

Az kevésbé aktív oldalaknál is elkérnek 2-3 Ft-ot lájkonként, ami százezres tétel is lehet egy olyan közönségért, akikről semmit nem tudunk, véletlenül sem a termékünk, szolgáltatásunk iránt érdeklődő felhasználók, hanem csak egyszeri, nyereményjátékra, szórakoztató tartalomra összegyűlt tömeg, amivel érdemben túl sokat nem tudunk kezdeni.

Sokkal hatékonyabb a témánkhoz kapcsolódó hasznos, szórakoztató és érdekes tartalmakkal, napi szintű kommunikációval egy elkötelezett közösséget építhetünk, akik nem utolsó sorban vásárolni is fognak tőlünk. Példaként egy 2012-ben épített százezres közösségért már 10-12 Ft-ot adnak lájkonként. 

Szeretnél további történeteket és gyakorlatban is használható ötleteket kapni? Gyere el június 7-én tartott eseményünkre és ismerj meg minket!

Tudj meg többet és jelezz vissza a linken:

http://bit.ly/2qgbC83

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9512540261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu