Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2017. június 09. 08:16 - Naturmarketing

Ki a legnagyobb csokigyáros?

article-0-189f0e3300000578-29_634x286_1.jpg

Fotó: dailymail.co.uk

Kedvenc csokija mindenkinek van a népszerű szeletek közül. Mars, Milky Way esetleg Snickers, amivel még a gyakorlott önmegtartóztatóknak is meggyűlne a baja.

Nem csak kóstolni érdemes azonban őket, hanem a történetükkel is ajánlott megismerkedni, sok érdekes fordulattal és tanulsággal gazdagodhatunk.

1882-ben járunk Minnesota államban, amikor megszületik egy Frank C. Mars nevű kisfiú. Az élet azonban nem olyan kegyes hozzá, ahogy azt elsőre sejtenénk, hiszen paralízisben, vagyis gyermekbénulásban szenved, ami miatt az iskolát is otthon kénytelen végezni édesanyja segítségével.

A kis Franknak így a játék helyett másra irányul a figyelme, édesanyja ugyanis a matematika és irodalom mellett édességeket készíteni is megtanítja. Egészen pontosan olvadt csokoládéba mártott finomságokat készítenek Marsék.

A 29 éves Frank már vajkrémes cukorkákat gyártott a saját konyhájában és árulta őket, amikre olyan nagy igény kínálkozott, hogy nagyobb helyre volt kénytelen költözni, és vállalkozása nevének a Nougat House nevet adta. Édességét pedig lányáról Patrícia csokoládénak nevezi el.

Nem maradt azonban sokáig ennél a névnél, a számunkra is ismerősebben csengő Mar-O-Bar-ra keresztelte át termékét, amivel éves szinten 100 ezer dolláros forgalmat bonyolított. A Mar-O-Bar talán egyetlen hátránya, hogy a törékenysége miatt nehezen volt szállítható.

A mindent elsöprő sikert azonban a „csokoládés-malátás tej egy szeletben” hozta el számukra, amiből már sejthetjük, hogy a könnyű Milky Wayről van szó, mellyel 793 ezer dollárra ugrott a forgalmuk.

milky_way_truck_new.jpg

Fotó: mars.com

Olyannyira kedvelté vált egy csapásra az általuk gyártott finomság, hogy értékesítőket kellett felvenniük, néhány évvel később pedig már kétszáz ember dolgozott gyáraikban.

Miután Frank egyetlen fia, Forrest is csatlakozott a céghez, már nem volt megállás a Snickers megalkotásáig, mely nevét a Mars család kedvenc lováról kapta, jelentése pedig kacarászás, vihogás. Mi más lehetne jobb üzenet egy csokoládénak? :)

Frank 1932-ben alapította meg a Mars Corporation-t, majd két évvel később el is hunyt. Ekkorra már hódított az általuk gyártott Maltesers csoki golyó, amiből nem nehéz tovább gondolni az M&M-s ötletét, ahol az M betűk a család nevére utalnak. Az apropó egyébként a spanyol polgárháború volt, onnan vették az ötletet, hogy a kemény cukorbevonat megóvja a csokoládét az olvadástól, az amerikai katonák használták ezt a módszert. Talán még emlékszünk is az M&M-s szlogenjére: „csak a szádban olvad, nem a kezedben”.

Szerencsére Forrest is örökölte édesapja üzleti érzékét, így egy új piac megteremtését is a Mars család nevéhez köthetjük, ez pedig az állateledel. Noha akkoriban a kutyáját mindenki konyhai maradékokkal etette a Forrest által tudományosan összeállított Chappie hamarosan elterjedt a kutyát tartók körében, a Kitekat pedig a macskatartók számára nyújtott alternatívát, hogy egészségesen tudják táplálni kedvenceiket.

Nem csak saját termékek kifejlesztésében járt azonban elől a Mars Corporation, mások ötleteinek sikerében is bábáskodott a Mars család. Az egyik ilyen egy rizsfajta, mely kemény héjának köszönhetően ellenáll a rovaroknak és nem tapad össze főzéskor, emellett vitamintartalmát is megtartja főzéskor. A Converted Rice céggel összeállva a II. világháborúban az amerikai katonák táplálékának jelentős részét képezte ez a rizs, melynek Forrest hatására egy arcot is adtak, amihez az emberek kötni tudják a márkát. Bizonyára már mindenki előtt megjelent az Uncle Ben’s mosolygó képe, ami a mai napig láthatón a termékeiken.

racist25n-8-web.jpg

Fotó: nydailynews.com

Számtalan a tengerentúlon és nálunk is jelentős márkában van részesedésük, vagy teljes tulajdonosai, így a Wrigley, a Dolmio, a Seeds of Change, az Ebly, az Orbit és a Skittles is hozzájuk köthető valamilyen formában.

A „kölcsönös előnyök filozófiája” amit Forrest írásban is lefektetett, példaként szolgálhat a mai kor vállalkozóinak is. Lényege a nevében rejlik, olyan társulásokra utal, amikben mindkét fél nyertes. Ami a Mars Corporation történetében nem pusztán törekvés, gyakorlatban is meg tudták ezt valósítani.

Így lett egy családi vállalkozásból évente több mint 30 milliárd dollárt termelő vállalat.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8012580655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu