Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2017. augusztus 08. 09:50 - Naturmarketing

Mit kapunk a játékpénzért?

bitcoin-2057405_960_720.jpg

A mai fizetőeszköz ha nem is az emberiséggel egyidős, de az első ezüstpénzről már a Biblia is említést tesz.

Az alapvető kritériumok, amiknek ez az eszköz mindenkor meg kell, hogy feleljen: kis értékű és értékes termékeket is lehessen érte cserébe kapni, tehát skálázott, tartós, nem romlandó, szállítható és minél elfogadottabb legyen.

Ugyanezek a szempontok máig nem változtak, noha egyre inkább elrugaszkodunk a papír- és fémpénzek egyeduralmától a világban.

A kézzel fogható dolgok helyett egyre több termék helyeződik a virtuális térbe, és ez jól is van így annak ellenére, hogy az ipari forradalom után megjelenő váltókat már sokan ördögtől valónak tekintették a pénz alternatívájaként.

Előre vetített ugyanis egy olyan folyamatot, ami az Egyesült Államokban 1971-ben be is következett, innentől már nem állt állami garancia a váltók és aranyfedezet a devizák mögött.

És ez még csak a kezdete volt egy olyan folyamatnak, amelyben egy magánszemély által kitalált és a felhasználók által működtetett rendszer „állítja elő” a pénzt minden felsőbb szabályozás nélkül.

De ne szaladjunk ennyire előre.

weimark-branding-visa-mcnamara-cena-fundador-dinner-club.jpg

Fotó: faisalkhan.com

A bankkártya ötlete egy McNamara nevű bankár ötletéből született meg, amikor is az úriember egy étteremben elfogyasztott ebéd után döbbent rá, hogy nincs nála pénz. Ez indukálta 1950-ben az első bankkártya kiadását, ahol tulajdonképpen egy kereskedelmi bank ígérete szolgált fedezetül.

Ezután már nem kellett sokat várni a kriptopénzek megjelenésére, a 2008-as bankválság kirobbanása után ugyanis feltűnt a bitcoin.

Miből lesz a virtuális pénz?

Az aranybányászatra hajazva ezt a valutát is bányásszák, csak éppen nem fizikailag, hanem adatok formájában. Hihetetlen mennyiségű számítást végeznek a bitcoin bányászok, vagyis felhasználók a számítógépeik segítségével, amelyért virtuálist pénzt, a bitcoint kapnak fizetségül.

Amire a bányászathoz szükség van, egy erős hardver és rengeteg energia.

A bányászoknak virtuális pénztárcájuk van, melynek segítségével és egy QR kóddal a telefonukkal fizethetnek ma már több magyarországi kávézóban, étteremben is. De ha nem a megadott helyeken szeretnék költeni bitcoin büdzséjüket, egyes ATM-ekből is felvehetik a valós pénzt, magyar forintot, ha úgy tetszik.

Egy Felix Weis nevű fiatalember például másfél év alatt bitcoinnal fizetve utazta körbe a világot, így aki szkeptikus ezen fizetőeszköz elfogadottságával kapcsolatban, az is kénytelen elfogadni a létét.

kep.jpg

Fotó: cointelegraph.com

Egyre nő az elfogadóhelyek száma világszerte, a tőzsdén is jegyzik, a dollárhoz viszonyított forgalmi értéke van. Mivel nem szabályozza egy központi rendszer a bitcoinok árfolyamát, így az ingadozás garantált.

Bár minden nézőpont kérdése, most jönnek a hátrányok. Központi kontroll nincs a rendszerben, a gyenge pontja pedig ennek köszönhetően a biztonság. A hackertámadások kereszttüzében pedig általában a bányászó gépek állnak.

A másik különlegessége az anonimitás, hiszen csak az egyes címek közötti mozgást láthatjuk, azt nem, hogy kikhez tartozik. Egyesek szerint az alvilági ügyleteket táplálja ez a működés, ami tagadhatatlan, hogy sok esetben az illegális ügyletekért bitcoinban történik a fizetés.

Akár az ellenzői, akár a hívei közé tartozunk, el kell fogadnunk, hogy egyre több virtuális fizetőeszköz jön létre, ami egy nyilvánvaló igényt tükröz.

A gazdasági válság óta megrendült bizalom a pénzintézetekben, kormányokban, a pénz elértéktelenedése a motor, ami ezt a fejlődést generálja.  A hálózat üzemeltetése működteti, nem egy felsőbb irányítás, így sokak számára egy ideális világ alapjainak megteremtését vetíti a jövőbe.

A kérdés itt már csak az, hogy egy ilyen szabadsággal hogyan és mennyire tudunk élni?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3112727436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu