Naturmarketing

Segítség az online marketing dzsungelében!

2017. augusztus 28. 18:15 - Naturmarketing

Jótékony milliárdosok

charity-formation.jpg

Fotó: www.ellis-fermor.co.uk

Itt vannak azok az irigyelt emberek, akik nagy része technológiai cégek vezetői közül kerül ki. Mindamellett, hogy milliárdokat érő és a világot megváltoztató vállalatokat hoztak létre, azt is fontosnak tartják, hogy segítsenek a nehéz sorsú embereken.

De hogy mégis milyen kérdést tűznek zászlajukra az általuk létrehozott alapítványok, jótékonysági szervezetek? Ennek járunk most utána.

Mark Zuckerberg

2015-öt írunk, ami Mark Zuckerberg első gyermekének születési éve. Ekkor jelenti be a Facebook alapító mindenkit megdöbbentő felajánlását. A Chan Zuckerberg Initiative alapítvány létrejöttekor a Facebook részvények 99 százalékáról mondott le, ami akkori értéken 45 milliárd dollár.

yu_zuk1.jpg

Fotó: www.itmedia.co.jp

Hogy mit szeretnének ebből a mesés vagyonból feleségével létrehozni? Címszavakban az esélyegyenlőséget, az orvostudomány támogatását és az információhoz való hozzáférés elősegítését. Ami nem kisebb cél, mint internet hozzáférés biztosítása a világ összes lakosának.

Noha Zuckerberget nagylelkű adománya miatt rendszeresen érik támadások a szkeptikusok részéről, mondván, hogy az általa létrehozott alapítvány elsődleges célja az adóelkerülés, azonban ha a vállalt célokból sikerül teljesíteni, mi csak annyit mondunk: az fanyalogjon, aki ennyit le is tesz az asztalra.

Bill Gates

Szintén egy ismert filantróp a tech világból, aki 2000-ben hozta létre a Bill és Melinda Gates alapítványt.

6198962657_0925d5aa42_b.jpg

Fotó: newsjunkiepost.com

A napokban került ismét a figyelem középpontjába egy rekord összegű adomány: 64 millió Microsoft részvényt ajándékozott Bill Gates. Az első alapítvány, ami a nevét viseli 1994-ben jött létre, és az oktatás fejlesztését tűzte ki célul, ebből gazdagodott a Harvard Egyetem számítástechnika tanszéke, több könyvtár és kísérleti iskola. Majd a 2000-ben létrejött Bill és Melinda Gates alapítvány  célkitűzései a gyerekhalandóság csökkentése, a különböző betegségek (főként malária és AIDS) megelőzése és kezelése, valamint lakhatás a hajléktalanok számára az USA-ban. Ezek mellett Gates jó barátjával, Warren Buffettel 2010-ben létrehozta a Giving Pledge-et, mely a világ milliárdosait összefogásra késztető szervezet. Arra bíztatja a vállalkozókat, hogy vagyonuk legalább felét jótékony célra adományozzák. Eddig több mint 125-en csatlakoztak a kezdeményezéshez, többek között Elon Musk, Mark Zuckerberg is.

Érdekesség még Bill Gatesről, hogy noha nem angol állampolgár, II. Erzsébet lovaggá ütötte filantróp tevékenysége elismeréséül.

Warren Buffet

Buffet is előkelő helyen szerepel a világ legvagyonosabbjai között, amivel jól láthatóan élni is tud, 2006-ban ugyanis kijelentette, hogy 20 év alatt szeretné elosztogatni teljes vagyonát jótékony célokra.

A Bill és Melinda Gates alapítvány és a Giving Pledge támogatásán túl számtalan nevét viselő szervezet küzd segítő célokért. A Buffett Alapítvány például rákszűrésre, HIV-szűrésre és tanácsadásra, fogamzásgátlásra és abortuszra hozott létre több mint 800 klinikát. Támogatja más szervezeteken keresztül a fejlődő országokban a nők jogaiért folyó küzdelmet, a felvilágosítást, a biztonságos abortuszt, kiemelt figyelmet kap a fogamzásgátlás is.

Emellett ösztöndíj programmal segíti a hátrányos helyzetű de tehetséges diákok továbbtanulását.

Eddig több mint 24 milliárdot fektetett ilyen célokba, a teljes vagyonát pedig halála után szeretné szétosztani, ugyanis szerinte nem helyes, ha generációk között ekkor értékek vándorolnak, jobbnak tartja, ha visszajut oda, ahonnan jött: a társadalomhoz.

03buffett_600.jpg

Fotó: www.nytimes.com

A 86 éves üzletember nem él fényűző életet, és gondolkodása is sok tekintetben példaértékű. Tőle származik a mondás, hogy olyan munkát végezz, amit akkor is szívesen csinálnál, ha nem fizetnének érte.

Természetesen vég nélkül lehetne folytatni a listát, melyen azok a sikeres emberek szerepelnek, akik megszerzett vagyonukkal jobb hellyé tennék a világot.

És hogy mi a közös bennük? Átlagos életet élnek, hiszen egy ponton túl már nem teszi őket boldogabbá a luxus. Amit létrehoztak, azt nem kényszerből, több pénzért csinálták, hanem meggyőződésből, lelkesedésből. Amivel pedig több jutott nekik az átlagosnál, azzal igyekeznek egy-egy jó ügy mellé odaállni. Ezek pedig olyan elvek, amikkel bárki azonosulhat, ha a szándék megvan benne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9712785906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu