NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2019. február 12. 14:57 - Naturmarketing

Csak egy jó névre lenne szükség

Sikeres recept nincs, de mégis sokszor sikeres lesz egy-egy jól választott név. Több összetevőből áll egy ilyen eldöntendő kérdés, ezért sokféle szempontot kell és érdemes figyelembe venni. Amennyiben abból indulunk ki, hogy a név kötelez, akkor máris érthető, hogy nem lesz elég feltenni egy csoportba, hogy milyen nevet válasszak, mert mindig jó ötleteitek vannak. Az igazán jó ötlethez sok esetben a véletlen szerencse, egy megérzés, egy személyes élmény is elvezethet, ezért érdemes időt hagyni erre a folyamatra. 

 advertising-brand-branding-1449081.jpg

Csak egy jó névre lenne szükség

Név meghatároz, régen a legtöbb márka még a készítő nevét kapta, mert a helyi közönségnek szólt és így egyben garancia is volt. Termék esetén jobb megoldás volt a tulajdonságait, mint készítőjét előtérbe helyezni (pl. Coca Cola  vagy a Pepsi). Használhatjuk a családnevet, keresztnevet, lehet két név összecsatolása, mint ShAmy (Sheldon és Amy nevéből), mozaikszó, kezdőbetűk, egy szó, ami utalás, és elővehetjük a mitológiát is, tehát végtelen a lehetőség. 

 

Itthon vagy külföldön

Az, hogy milyen nyelven értelmezzük, szintén érdekes szempont, mint a BIC sztorija. Marcel Bich francia tulajdonos hamar rájött, hogy jobb ha a h-t elhagyja a márkanév végéről, mert az angolul kiejtve nagyon közel áll a bitch-hez, ami meglehetősen csúnyát jelent. Igen kedvelt játék a dán „leg godt” kifejezésből származik, ami annyit jelent: játssz jót! Igazi plusz érték, hogy, a legonak ugyanis latinul is van jelentése: „összerakom”.

 advertising-brand-bright-161019.jpg

 

Legyél más, legyél Te

Egy tanács esetén, ezt mondanánk: legyen más, mint a többi!  Elsődlegesen nem biztos, hogy lényeges, hogy teljesen leírja a cég tevékenységet, inkább megkülönböztessen.

Azért ott kell, hogy motoszkáljon továbbra is eldöntendő kérdésként, hogy márkanév, cégnév vagy személyes brandet szeretnél.

Mert a későbbi siker egy igen fontos tényezője a névválasztás. Azért sem mindegy, hogy márkanév, cégnév vagy személyes brand, mert ehhez kell igazítani a logot, az arculatot, a megjelenést, a kommunikációt, a PR-t, a stratégiát, a marketinget, az értékesítést és a mindennapokat.

 

Név választási mizéria

Ezért azt megállapíthatjuk, hogy nevet választani  egy induló cégnek sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre látszik. Főleg úgy, hogy minden vállalkozás azért alakul, hogy sikeres legyen, így ennek a súlya még nagyobb lesz. Mondhatnánk azt, hogy könnyű lesz, de nem lesz. A legtöbb jó név, már foglalt (ha csak a cégbírósági bejegyzések nézzük), biztos, hogy kell megkülönböztetés valamilyen formában. 

 10-barrel-brewing-alcohol-alcoholic-beverages-1267684.jpg

 

3 tipp a végére

1. döntsd el, hogy a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz, melyik passzol jobban,

2. mondd el több embernek, hogy mit szeretnél csinálni és nekik mi jut eszükbe róla,

3. nézd meg az összes lehetőséget ezzel kapcsolatban és rögtön ellenőrizd is a nevet és a hozzá kapcsolható domaint is, hogy szabad-e.

 

Fotók: pexel.com

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3114620370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu