NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2019. április 02. 08:03 - Naturmarketing

A végén egy maradhat

Mindenkinek szüksége van marketing tevékenységre vagy PR-re vagy salesre vagy valamire, amivel sikerre viheti a cégét. Legfontosabb az ötlet, de egy jó név (brand) és egy jól megválasztott stratégia nélkül, nehezen lehet láthatóvá tenni egy új megoldást, lehetőséget, szolgáltatást vagy terméket.

Te milyen stratégiát választasz, amikor sikerre szeretnéd vinni a céged?
Felcsapod a telefonkönyvet, böngészel az interneten, ajánlást kérsz vagy bekérsz konkrét ajánlatot?

athletics-blue-ground-332835.jpg

Fotó Mateusz Dach származó Pexels

 A marketing olyan, mint a víz, annak a formáját veszi fel, aki a kezében tartja. Natrumarketing

 

A saját vállalkozásodat szeretnéd fejleszteni, vagy csak plusz tudásra van szükséged? 

Brand - PR - Marketing - Sales

Ügynökségi tippek, trükkök és megoldások, összeállítottunk egy új programot. Érdekel? Nézd meg!

Biznisz az biznisz

Ma már könnyű vállalkozást indítani. Jól csinálni már egy kicsit nehezebb, mert a jelenlét igen felértékelődött. Így az ügyfélszerzés vagyis a több bevétel fontos cél. Természetesen gyorsan. Sokszor halljuk, hogy gyorsan kell egy marketinges, mert bevételre van szükség. Kampány jelleggel.

Tegyük hozzá, hogy a marketinges nem varázsló, úgy nem lehet, hogy csak időnként, vagy egyszer egyszer, egy-egy felületen. Egy vállalkozásnak, nem csak úgy kell látszania, hanem úgy is kell működnie. Ki kell tudni szolgálni az ügyfeleket, először megfelelő információval, és döntés után a termékkel vagy a szolgáltatással. A marketing nem tud mindent megoldani! Van még néhány társa, amit együttesen kell használni, (üzletfejlesztés, stratégia, ügyfélkapcsolat, sales, PR).
Ezután jöhet az ehhez illesztett stratégia. Nem biztos, hogy a Facebook, Instagram az első lépés. Be lehet robbanni a piacra, de ehhez sok pénz kell. A marketing jelenlét hosszútávú feladat, és sok felületen van lehetőség megmutatni magunkat. Egy szakmai brand felépítése is hoz vásárlókat (ehhez olyan honlap is szükséges), vagy szakmai blog, és lehet, hogy egy Google Ads kampánnyal azonnali vásárlókat lehet elérni. Facebookon egy közösség építése pedig támogathatja a téma edukációját és az ajánlást. A megfelelő online marketing platform mix stratégiai jelentőségű. 

 

Minimum 3, hogy egy maradhasson

Nézzük, hogy érdemes megtalálni a megfelelőt. Ahhoz, hogy 3 releváns ajánlatod legyen, legalább 10 helyről kell ajánlatot kérned. Célzottan keress és szánj rá időt! Igen időt, mert össze kell majd hasonlítanod (valahogy), meg kell találnod azokat a kulcspontokat, ami alapján dönthetsz. Ez egy hosszútávú együttműködés lesz, az nagyon sokba kerül, ha pár hónap múlva le kell cserélned a nehezen megszerzett partnert. 

 

ads-adversting-customers-6231.jpg

Fotó: Kaboompics .com a Pexels-től

 

A cél szentesíti az eszközt

Azért is szükséges konkrét célt meghatározni, mert tudnod kell, hogy mennyi keretet szánsz erre, milyen a kockázattűrő képességed, és mit tudsz pontosan felvállalni. Ez egy befektetés, ami pénzbe és időbe kerül.

Minden ügynökség vagy szakértő másként működik, mint ahogy hasonló webshopok vagy más tevékenységek. Meghatározó az árképzés, a költségszerkezet, a létszám és a működési folyamatok kialakítása.

Ez olyan, mint az orvos és a beteg viszonya, ha nem mondod el komplexen, hogy mit érzel, hol és hogyan fáj, akkor nem tud megfelelő megoldást ajánlani neked. Ismerni kell az erősségeidet, gyengeségeidet, problémáidat és lehetőségeidet, ahhoz, hogy megfelelő ajánlatot kapj és ne csak fölösleges köröket fuss!

Egy jó ajánlatkérés aranyat ér

Kezdd az elején, gondold végig a saját történetedet, készíts briefet! Mi történt eddig veled, mi a célod, kik az ügyfeleid, eddig milyen megjelenési formákat használtál, hányan vagytok, hogy dolgoztok, mik az erősségek, mik a gyengeségek... 

Lehet, hogy ésszerűtlennek tűnő kérdések, de gondolj arra, hogy ez az összefoglaló mutatja meg azokat a információkat, amit csak is Te tudsz. Miért ezt csinálod? Milyen sikereid vannak? Hogy néznek ki a folyamataid? Miért így csináltad eddig? Most mi cél? Mi változott? 

Ez alapján lesz látható, hogy hol tartasz, és mire van először szükséged. 

 

3 tipp a döntéshez

1. Ha egy konkrét területet szeretnél, lehet, hogy elég a szakértő. Ha többet, akkor jobb az ügynökség.

2. Teszteld, hogy mennyi idő alatt reagálnak! Ez meghatározó lesz a munkavégzésnél is.

3.Jó jel, ha kérdeznek tőled, mert így nem általános ajánlatot fogsz kapni. 

 

adult-beautiful-brunette-1172784.jpg

Fotó: Studio 7042 , Pexels 

Találd meg a hozzád legjobban passzoló ügynökséget vagy szakértőt. Nézd meg a lehető legtöbb platformon, kérj ajánlást és lehetőséged van versenyeztetni is, ez nem csak a multik kiváltsága (erre egy jó platform pl. a SKILLA). A jó ajánlathoz időre és sok adatra van szükség, ezért minden plusz információ fontos lehet. Az ajánlat kérés ugyanolyan felelősség, mint az ajánlat előkészítés is.

Más szempont, amit Te gondolsz a vállalkozásodról, más, amit egy könyvelő gondol, más szemmel nézi egy üzletfejlesztő és a marketinges is. Mindenki a saját szakterülete alapján fog reagálni.  

Még mindig bizonytalan vagy? Kérj, tanácsot! Például, tőlünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3514659697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu