NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2019. augusztus 15. 10:47 - Naturmarketing

Cipőt a cipőboltból, avagy a nagy marketing dilemma

A fantasztikus négyesé a főszerep

A kommunikáció az egyik legizgalmasabb terület, hiszen ezen múlik minden. Az is, hogy megértsük egymást, és az is, hogy megmutassuk magunkat. Nemrég elhangzott kérdésként, hogy meddig kell marketingezni? Igen, ez egy valós kérdés, és számtalan válasz lehetséges. Mert attól függ...

Egy biztos, amíg vállalkozol szükséges a jelenlét, és egy fantasztikus négyes áll rendelkezésedre, csak időnként elfelejtjük, hiszen az ígéretek olyan csábítóak.

Miért és mikor érdemes elolvasnod (végig) ezt a blogbejegyzést?

  • Ha vállalkozásod van,
  • ha hirdetsz, vagy szeretnél,
  • ha szeretnéd látni az összképet,
  • ha nem tudod miért inkább ügynökség, mint egy marketinges,
  • ha érdekel, hogy milyen szempontok érdekesek,
  • ha azt hiszed, hogy egy kampány elég lesz a cégednek!

Őszinte leszek, ez a blogbejegyzés nem fog megoldást adni, hiszen nem is ez a célja. Egy szempont, hogy reális elvárásaid legyenek, és tudd, hogy mi, mire való és törekedj a jó mixre!

 naturmarketing_4.png

A marketing olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá. Írj, hirdess, építsd a közösséged, használj platformokat. A működés és a müködtetés már egy másik világ. Mert, ha "marketing-elek", akkor nincs idő a sales-re, ha "sales-elek", akkor nincs idő fejleszteni, ha fejlesztek, akkor nem megy a marketing. És körbe értünk! Pedig a lényegről, a jó folyamatokról szó sem esett!

 

Egyszerűsítsük le

Nézzük a vállalkozás oldaláról! A marketing nem költség, hanem befektetés. Az online kampányok nagy része rövid távon megtérül, és egyben hosszú távú befektetés is.

Változnak a felhypolt trendek (ilyen tölcsér, olyan tartalom, most elővideózz, ja inkább csoportot építs és most már az insta az isten), de a lényeg soha: kell, hogy legyen brand, PR, marketing és sales, együtt, mert mindegyikre szükség van.

Bármilyen felületen vagy jelen, az egyben a fantasztikus négyes megjelenítésére hivatott, de mindegyiknek van elsődleges és másodlagos célja, de mind a négy egyben kell. 

Egyszerű, mert mindig meg kell mutat és el kell adni!

naturmarketing.png

 

Nézzük, mi is a célja a marketingnek?

Valamilyen formában eljuttatni az üzenetet és rávenni az ügyfelet, hogy elmenjen az "ajtóig", hogy a vállalkozás el tudja adni a termékét/szolgáltatását!

Hol kezdődik és végződik egy marketinges felelőssége? Na ez egyszerű is, meg nem is. Amit a szerződésben vállalt.

De mit tehet, ha ennél többre van szükség?

  • Nem jó az ajtó (weboldal),
  • nem jó a kommunikáció (válaszok gyorsasága, minősége, nyomonkövetés),
  • ne adj' isten nem jó a termék / szolgáltatás,
  • vagy túl drága.

Egy vállalkozásnak, nem csak úgy kell látszania, hanem úgy is kell működnie.

A marketing, hiába viszi el az ügyfeleket a weboldalra, megtörténik a mikrokonverzió, és hiába történik valós konverzió, mert ajánlatot kér, ha mégsem lesz belőle ügyfél elsőre és másodikra sem.

Megannyi kérdés szükséges ahhoz, hogy működjön, és ez már nem is a marketing, hanem az üzletfejlesztés, stratégia, munkafolyamatok, minőség és ellenőrzés. Tehát egy marketinges erre nem képes, mert nem érthet mindenhez, de mind a négy területtel kapcsolódnia kell, hogy jól működjön.

Mi történik, ha más építi a brandet, más készíti a szöveget, más állítja be a kampányokat, és mások vannak az ajtó mögött?

 

Maradjunk az egyszerűségnél

 

A jelenlét maga a brand, a betűk szakszerű egymás mellé rakása a PR, emellett a marketing teszi eladhatóvá, hogy megvalósulhasson a sales.

Az ajtó - Weboldal (elsősorban PR és sales) mára alapelvárás, hiszen, ha nincs, akkor nem is találnak meg, nem tudsz nélküle hirdetni sem.

Ads (elsősorban sales és marketing) hirdetés, rövidtávon megmutatja, hogy mekkora verseny van az adott piacon, és segíti a remarketinget. Ezzel csökkenthető a költség, növeli a hatékonyságot adott büdzsé elköltésében.

Facebook (elsősorban marketing és sales) meglévő, már megszerzett követőket olcsóbban és hatékonyabban lehet elérni.

Insta (kinek mi - brand, marketing, sales) a jó minőségű vizuális anyagoké a főszerep, itt alapelemnek számítanak a látványos, inspiráló imázsfotók.

Blog, google cégem (elsősorban PR és brand) segíti a tartalommarketinget az organikus elérést, az elköteleződést.

Hírlevél (elsősorban marketing és sales) A vásárlás utáni élet – a kapcsolat az ügyfeled és a márkád között, mert a visszatérő vásárló a legnagyobb kincs!

A dilemma lényege, hogy milyen mix lesz a jó megoldás, és a lényeg, hogy mi történik az ajtó mögött. 

 

A betű az alfája és omegája

Ahogy változik a világ, úgy változnak a kommunikációs platformok, így új és új tudásra van szükség. A betűk egymás mellé rendezése könnyűnek tűnik, de valójában jól csinálni nehéz feladat. Néha egy hosszú szöveget megírni könnyebb, mint egy ütős mondatot, ami ráveszi az ügyfelet, hogy olvasni kezdjen. 

Egy Facebook poszthoz másfajta kreativitás szükséges, mert nem csak szöveg, hanem kép is megjelenik, és ennek együttese fog hatni.

A hirdetés megint egy új kihívás, főleg, ha karakter korlátok vannak (ezért sales például az ads hirdetés).

A szlogen meg a szentgrál, arra csak kevesen képesek, hogy jól megfogják a lényeget, akár 3 szóban.

 

Bonyolítsuk 

Mert minden megjelenés egyben

  1. brandépítés,
  2. PR, a bizalom és a hitelesség kiépítése,
  3. marketing, a jelenlegi lehetőségek használatával a termék vagy szolgáltatás bemutatása és 
  4. sales, hogy automatikusan tudj eladni, emellett támogatja és kiegészíti az ügyfélszolgálatot, és a többi területet is.

 

Nem minden a konverzió és a like!

Egy-egy kampány gyors és kockázatos, lehet sikeres és lehet bukás is. A brandépítés és PR hosszú távú befektetés, amire folyamatosan épülhetnek a kampányok. Az üzletfejlesztés pedig a sikeresség egy alapja, ami napi, állandó folyamatos tevékenység, de nem befolyásolhatja a kampányokat, a marketinget rövidtávon, mert mindennek kell kifutás.

Még mindig – és egyre jobban – kell, hogy több oldalról győzzük meg az ügyfelet, hogy miért itt, és miért most vásároljon.

Kutatások szerint 3-7 alkalom szükséges, hogy megtörténjen az elköteleződés valamilyen formában. Persze az "ingyen csali" gyorsnak tűnő sikeresség, de hogy mi történik utána, az már hosszútávú munka, és újra a négyesre van szükség.

A végére két tipp, ami szükséges, hogy tényleg lásd, hogy nálad mi a lényeg.

 naturmarketing_fejlesztes.png

Szedd szét darabjaira

A fantasztikus négyes szerint szedd szét, hogy milyen a jelenléted. Egyesével nézd át, az ezekhez kapcsolódó folyamataidat.

Vidd végig, vagyis teszteld, mert minden leírt betűnek következménye van. Ha hirdetsz, ha blogot írsz, ha posztolsz... 

Minden, egy folyamat, amelynek részei vannak, és egymásra épülnek. Ha ismered egy-egy terület lépésről lépésre összeírt részeit, akkor áttekinthető a folyamat. Látszik, hogy milyen másik részhez kapcsolódik és mikor, hol és mi okozhatta a problémát. Ez határozza meg, hogy egyes részekhez milyen célok szükségesek.

Milyen céljaid lehetnek?

Minimum 4 és a 4 többszöröse:

  • Ismerjenek meg,
  • megmutatni mit tud a termék/szolgáltatás,
  • milyen történeteim vannak
  • eladás
  • új termék/szolgáltatás bevezetése
  • kiárusítás
  • ...

 

Mixeld újra

Ez alapján már egyszerű újra a feladat, mert a saját mixed lesz a leghitelesebb, a legjobb betűkombináció, ami segíti a jó kampányokat az értékesítéshez.

  

Kérdés, ötlet, stratégia, tervezés, tanulás, kampányok, szuper posztok... csak egy kattintásra vannak!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4414971658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu