NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2017. március 10. 21:07 - Naturmarketing

A közösségi oldal, amit a szűrők tettek híressé

34e3c622019e90a92f7348c08ce84679.jpg

Fotó: Pinterest

Ki ne szeretne egy olyan közösségi oldalt, ahol mindig jól nézhet ki, bárhol ahol jár, mesebeli fotókon örökítheti meg, és összességében ami itt megjelenik, az a valóságnak mindig egy kicsit szebb, javítottabb változata. Ahol az ismerőseid életét is úgy nézegetheted, mintha magazint lapozgatnál.

Ha a címből még nem is, innen már mindenkinek felvillanhatott a fényképezőgépet imitáló Instagram logó.

Az eredetileg fotókészítő és –megosztó alkalmazás 2010 októberében bukkant fel először az AppStore-ban, kifejezetten mobilokra írták.

A szűrök ötletét pedig egyik alkotójának, Kevin Systromnak az olaszországi nyaralása adta, az ott készült fotók hangulata alapozta meg az alkalmazás sikerét.

A többi pedig már történelem.

Ez volt a híressé vált első fotó, ami felkerült az oldalra:

wersm-firstinstagram-kevin-systrom.png

Photo: wersm.com

De ne szaladjunk ennyire előre!

Kevin Systrom és Michel Krieger a Stanford Egyetemen barátkoztak össze, és együtt kezdtek el dolgozni az Instagramon. Nem sokkal később két befektetési vállalkozó által nyújtott háttérrel céget alapítottak, majd egy levegővel létrehozták azt az alkalmazást, aminek egy hónap alatt egymillió felhasználója lett. 2016 nyarán pedig ez a szám már 500 millió világszerte, év végére elérte a 600 milliót. 300 millióan használják naponta, így mondhatjuk, hogy igen addiktív oldalról van szó.

A közösségi oldalak rangsorában a harmadik legnépszerűbb a Facebook és a Messenger után, letaszítva trónjáról a Twittert. Tehát a népesség 10%-a használja.

Ilyen számok mellett nem csoda, hogy szemet vetett rá a Facebook, az igazsághoz azonban hozzátarozik, hogy Zuckerberg már 2005-ben megkereste az egyik alapítót, hogy fényképkezelő szolgáltatást készítsen a Facebooknak, ekkor azonban még kosarat kapott.

Nem így 2012-ben, amikor rekord összegért ugyan, de övé lett az Insta potom 1 milliárd dollárért.

A szolgáltatás noha ingyenes, a rajta futó hirdetések nem azok, ezeket az „életstílus” fotók mellett hashtagekkel juttatják pontosan célba a létrehozóik.

Noha ilyen számnál már némi túlzással mondhatjuk, hogy mindenki használja, mégis megvizsgáltuk, milyen egy átlagos Instagram felhasználó hazánkban.

Nem kell nagyon meglepődni rajta, hogy elsősorban a fiatalok „sportja” ez a közösségi oldal is, a 18 és 24 év közötti korosztály kedveli leginkább, és elsősorban az egyedülállók, vagy kapcsolatban élők (nem házasok és eljegyzettek) használják legtöbbet.

insta.jpg

Az egyszerű képmegosztó oldal jócskán kinőtte magát, a Snapchat-hez hasonlóan 24 óra alatt eltűnő képkockákkal és videókkal Stories néven hódítja meg közönségét, tud már Boomerang néven oda-vissza játszódó hang nélküli videót készíteni az ember, @ után írva az ismerősünk nevét, Stories-ban is megjelölhetjük őt, aki erről üzenetet is kap, helyi matricákat használni és albumokat is feltölteni.

Úgy tűnik, a Facebook előbb utóbb mindent megkap, amire szemet vet, az Instagram és a Whatsapp rá a legjobb példa, és mivel a Snapchat megvásárlására eddig egy határozott nemet kapott, elkezdte a meglévő alkalmazásaiba beépíteni ugyanazokat a funkciókat.

Az Instagram pedig továbbra is marad az életérzések látványos bemutatója, amiben ha szeretjük, ha csak legyintünk rá, el kell ismernünk, nem akad versenytársa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3812328699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu
süti beállítások módosítása