NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2017. január 28. 10:18 - Naturmarketing

Nagy cégek legendás mellényúlásai

osxdaily.jpg

Fotó: osxdaily.com

Hiába a nagy cégekben csoportosuló szellemi tőke, ott is emberek dolgoznak, és még a legfelsőbb döntéshozó körökben is lehetnek néha mellényúlások.

Amiken aztán a világ felháborodik a konkurencia pedig kárörvend. 

Volkswagen

Ki ne emlékezne a nem is olyan régi történetre a Volkswagen-ről és az ő károsanyag-kibocsátásáról. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) ugyanis kiadott egy károsanyag-kibocsátásra vonatkozó limitet, aminek az USA-ban eladott és forgalomban lévő autóknak meg kell felelnie. A Volkswagen pedig úgy gondolta, kozmetikázza „kicsit” az eredményeit az autók gyári szoftverének trükközésével. A speciális algoritmus elve az volt, hogy érzékeli, amikor mérnek, és ekkor takarékos üzemmódba kapcsol. Így bizonyos típusoknál a határértéket 40-szer meghaladó nitrogénoxid kibocsátást utasított a határérték alá. Kérdés hogy az akár 18 milliárd dollárra is tehető bírság és Martin Winterkorn vezérigazgató Canossa-járása elegendő lesz-e a Volkswagen iránt megrendült befektető és vásárlói bizalmának visszanyeréséhez.

volkswagen-hq-clouds-e1446151067853-626x381.jpg

Fotó: blog.caranddriver.com 

Samsung

A Samsung és az ő lángoló telefonja is előkelő helyezést ér el bármelyik elrettentő listában. Nagy várakozás és hírverés előzte meg a Samsung Galaxy Note 7 bemutatóját, amit az új iPhone 7 „gyilkosának” szántak, mindent megtettek azért is, hogy a konkurens előtt hozzák ki a terméket.

Nagyot vállaltak, azonban a készülék előnyei ellenére sem tett jót a népszerűségének, hogy egyes telefonok akkumulátorai kigyulladtak, aminek eredményeképp autók, házak sőt szállodák égtek le.

Az ominózus videó, amivel elkezdődött a Samsung rémálma:

Ezek után nem meglepő módon a dél-koreai gyártó úgy döntött, leállítja a gyártást és visszahívják a típust. Arányaiban az eladott kétmillió telefonból 35-nél tapasztalták az akkumulátor kigyulladását, a visszahívás során cserét biztosítanak vásárlóiknak ugyanezen készülék biztonságos változatára vagy más típusú Samsungokra.

Apple

A rivális Apple-t sem felejtettük el, bárkinek hiányérzete támadna, az antennagate botrány is helyet kap a felsorolásban. Történt ugyanis még a fénykorban, Steve Jobs idejében, hogy az iPhone 4-es telefonok kényelmesen marokra fogva nem működtek telefonálás közben. Egészen pontosan a térerő csökkent drasztikusan, ami a hívások és adatkapcsolat megszakadását jelentették. Ez egy telefon esetében baj.

Hiába a rengeteg pozitívum, amit a várva-várt kis készülék magáénak mondhatott, pár órával az első példányok megvásárlása után már panaszáradat söpört végig az almás cég háza táján. A hiba mint kiderült szoftveres, így egy frissítés meg is oldotta a problémát, de maga Steve Jobs is szolgált megoldással a panaszosok számára: tartsák máshogyan a készüléket. Ennek hatására mémek ezrei árasztották el az internetet, amik illusztrálták a helyes használatot.

yoda.jpg

Fotó: osxdaily.com

Google

A Google égisze alatt is hatalmas projektek indultak és futottak zátonyra a vállalat továbbra is töretlen menetelése ellenére. A mérnökei felé sugallt elvárás pedig igen demokratikus: elkerülhetetlen, hogy legalább az esetek felében ne legyen igazuk. Bátran ötletelnek és bátran dobják kukába, ami nem működik és a sikereik őket igazolják. Az egyik ellenpélda erre a Wave, amely az online folyamatok innovatív egyesítését célozta meg, a kommunikáció kényelmesebbé tételét. Az egyik legérdekesebb vívmánya a publikus üzenet küldés volt, a szerverek teljesítménye azonban nem bírta az iramot, ezért gyakran lefagytak, nem beszélve a rendszer átláthatatlanságáról, amit a rengeteg információ okozott. Innovatív volt, és előhírnöke számos ma sikeres megvalósításnak, mint például a Snapchat. Két évet próbálkoztak vele, mielőtt búcsút mondtak neki, ami megmaradt belőle, abból lett a mai Google Docs.

touch-screen-1023966_960_720.jpg

Tesla

Az öngyulladás egyik autógyártónak sem jó reklám, még ha az okkal körülrajongott Tesláról is van szó. Korábban a 2013-14-es években több alkalommal is olvashattuk, hallhattuk a híradásokat az egymás után rövid idő alatt több ízben is kigyulladt Modell S-ekről.

A cégvezető Elon Musk ugyan tagadta, hogy szériahiba lenne, de a vállalat hírének nem tettek jót a történtek. Még úgy sem, hogy a statisztika szerint a belső égésű motorok esetében gyakoribb ez a probléma. Minden 1300-adik belső égésű motoros gépjárművet veszélyezteti az öngyulladás, míg az elektromos autók esetében a 8000-kel történik meg ez a baleset.

A kényes pont a Modell S-ek esetében is az akkumulátor lehetett, az utólagos vizsgálat több esetben is a külső sérülésüket állapította meg a lángra lobbanás következményének, melyet a gyártó háromrétegű haspáncél felszerelésével igyekezett kiküszöbölni.

tesla-elon-musk-1940x1091-1024x576.jpg

Fotó: interestingfacts.org

Mi ebből a megszívlelendő lecke? Hogy tanuljunk a nagyok hibáiból, kísérletezzünk bátran és ne féljünk újratervezni. Ismerjük be, ha tévedtünk és álljunk fel a kudarc után.

Ahogy láthatjuk, ez a siker egyik receptje.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2012161829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2017.01.29. 19:09:40

Ezek azok az ismert esetek, melyek minden különösebb gondolkodás, utánanézés nélkül mindenkinek beugranak.
Viszont ezeknél sokkal látványosabb, fontosabb és érdekesebb mellényúlások voltak a történelemben.
A hadiipar például híres az ilyenekről, sok-sok oldaloln lehetne sorolni a bazidrága hadi rendszerekben megbújó epikus hibákat.
De simán 2-3 poszt kiférne csak azokból az esetekből, melyek valamiért utólag fontos tapasztalatnak bizonyultak. Legyen ez a Comet repülőgép szögletes ablaka, vagy épp az RBMK atomereaktorok gyúlékonysága.
Esetleg megérne egy posztot a magyar-vonatkozású ilyen hibák említése. Emlékszik még valaki a Videoton ColorStar tévéjére?

zolibáttyó 2017.01.29. 19:09:51

A magyar gazdaságot kifelejtetted. Az is ekkora csőd.

djz 2017.01.29. 19:10:34

A VW hogyan érzékelte, hogy mikor mérnek?

2017.01.29. 19:10:37

Ne vicceljünk, Nokia?

2017.01.29. 19:10:40

Sztem a VW legnagyobb bukása ezek a típusok voltak:
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_K70
sokan még a létezésükről sem tudnak
a kipufogó gázokkal mások is manipuláltak, nem csak a VW

eßemfaßom még áll 2017.01.29. 19:10:50

Azért mondjuk az MS Zune kicsit legendásabb "melléfogás" mint az, hogy pár Tesla kigyulladt és az Apple Pippin játékonzoljárol se jut sokaknak az eszébe, hogy lenyomta volna a Playstationt és az Apple Newton se lett az a sikertöténet amiről legendákat énekelnek a kobzosok.

Haibane 2017.01.29. 19:10:56

"A hiba mint kiderült szoftveres" - nem, de te is jól elhitted a marketinget

Medgar 2017.01.29. 21:49:54

djz: A VW adta a tesztautókat a hatóságoknak. De érzékelheti a felnyitott motortetőt, a diagnosztikai műszert, a szabványos teszticklust...

emul 2017.01.29. 21:50:21

"az utólagos vizsgálat több esetben is a külső sérülésüket állapította meg a lángra lobbanás következményének"

Marmint ugy erted okanak nem?

KékFény6 2017.02.06. 12:13:56

djz: Teszt közben nem voltak kormánymozdulatok. Ezt érzékelte a szoftver.
NaturMarketing.hu
süti beállítások módosítása